Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@04:15:30 GMT

«تک‌تیرانداز» پربیننده‌ترین فیلم نوروزی تلویزیون شد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۳۹۵۲

به گزارش فارس، علی طلوعی امروز در نشستی با خبرنگاران با اشاره به فعالیت این مرکز در طول ایام عید برای افکارسنجی درباره سریال‌ها و ویژه‌برنامه‌های نوروز ۱۴۰۰ گفت: مهم‌ترین تفاوت نوروز امسال با سال‌های گذشته، ادامه یافتن بیماری منحوس کرونا و تأثیرش بر برنامه‌سازی در رسانه‌ها بود.

وی تلاش رسانه ملی برای خلق لحظه‌های پرنشاط و شاد را ستود و متذکر شد: درحالی‌که اکثر رسانه‌های دیداری و شنیداری دنیا پرچمشان نیمه‌برافراشته بود، همکاران رسانه ملی نسبت به سال‌های قبل با مجاهدت بی‌بدیل، پرتلاش‌تر ظاهر شدند و برای خلق لحظه‌های پرنشاط و آرامش‌بخش برای مردم در حد حماسه پیش رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طلوعی افزود: به دلیل شرایط کرونا، نوروز سال گذشته با کم‌وکاستی‌هایی همراه بود و بیشتر برنامه‌های نوروزی از «پایتخت» گرفته تا «عصر جدید» یا «دوپینگ» و «کامیون»، با پایان‌بندی ناقص کار را به سرانجام رساندند و تلاش همکاران برنامه‌ساز با چالش جدی مواجه شد.

موفقیت سبک رسانه‌ای تولید در بحران

به گفته رئیس مرکز تحقیقات سازمان، اما امسال رسانه ملی با طراحی سبک رسانه‌ای تولید در بحران، توانست کاری انجام دهد که نسبت به سال گذشته، در اکثر حوزه‌ها نه‌تنها کم گذاشته نشد، بلکه همکاران رسانه ملی توانستند حدنصاب‌ها را جابه‌جا کنند.

وی تصریح کرد: ازاین‌رو هم خدا را شاکریم و هم امیدواریم زحمات برنامه‌سازان برای ایجاد نوروزی شاد و پرنشاط مقبول مردم افتاده باشد.

طلوعی با اشاره به شیوه نظرسنجی و آمارگیری این مرکز بیان کرد: قاعده کار این است که اعداد و ارقام زمانی معنادار شوند که امکان تقاطع‌گیری میسر باشد و با توجه به شرایط کرونایی، این اتفاق کمی مشکل بود، اما اتفاق افتاد.

نظرسنجی در ایام کرونا

وی با اشاره به تأثیر کرونا بر نظرسنجی گفت: سال گذشته در شرایط کرونا نظرسنجی را به صورت تلفنی انجام دادیم، چون امکان نظرسنجی حضوری فراهم نبود. در نظرسنجی تلفنی هم معمولاً با توجه به فرهنگ جامعه ما و ذائقه پاسخگویی، در برخی موضوعات، بیش‌برآوردی و در موضوعات حساس، با کم‌برآوردی مواجهیم و این روند کار نظرسنجی را سخت کرد.

رئیس مرکز تحقیقات سازمان نظرسنجی در نوروز 1400 را مهم و مؤثر تلقی کرد و گفت: امسال دو مرحله نظرسنجی در هفته اول و هفته دوم نوروز انجام دادیم. پرسشگران در تهران و ۳۱ مرکز استانی با حضور در درب منازل آمار دقیق و مستندی جمع‌آوری کردند که بخشی از این آمار در هفته اول فروردین از طریق اداره کل روابط عمومی رسانه ملی منتشر شد.

آمار پرمخاطب‌ترین‌ها

طلوعی با دسته‌بندی برنامه‌های مختلف نوروزی، نتایج نظرسنجی برنامه‌های رسانه ملی را این گونه تشریح کرد: در ایام نوروز امسال هفته اول ۸۲.۶ درصد مردم برنامه‌های رسانه ملی را دیدند. این برنامه‌ها شامل ویژه‌برنامه‌ها و سریال‌های نوروز، ویژه تحویل سال، اخبار و … بود که مخاطب را پای قاب تلویزیون و رادیو نشاند. در هفته دوم میزان مخاطبان به ۷۶.۸ درصد رسید که به این ترتیب میزان بیننده هفته اول و دوم نزدیک ۸۰ درصد و مدت‌زمان تماشای برنامه برای هر فرد ۲ ساعت و ۴۶ دقیقه بوده است.

«عصر جدید»؛ پربیننده‌ترین در میان ویژه‌های سال‌تحویل

رئیس مرکز تحقیقات سازمان درباره مخاطبان «برنامه‌های ویژه سال‌تحویل» گفت: بیشترین بیننده را برنامه «عصر جدید» با ۷۰.۵ درصد مخاطب از شبکه ۳ داشت که در نوع خودش هم نصاب جدیدی به شمار می‌آید. پس‌ از آن برنامه «فرمول یک» شبکه یک با ۳۰.۴ درصد، «سلام» از شبکه قرآن ۱۸.۱ درصد مخاطب و پس‌ از آن «نوروزترین نوروز» در شبکه پنج، «حول حالنا» در شبکه سلامت، «سین هشتم» در شبکه افق رتبه‌های بعدی پربیننده‌ترین‌های تحویل سال را از آن خود کردند.

«نون خ3»؛ پربیننده‌ترین در میان سریال‌ها

طلوعی با اشاره به استقبال مخاطبان از سریال‌های نوروز 1400 بیان کرد: در فضای سریال‌های نوروزی حدنصاب خوبی داشتیم. سریال «نون خ3» در شبکه یک ۸۲.۱ درصد را به خود اختصاص داد که در نوع خود حدنصاب جدیدی برای سریال‌های نوروزی بود، چرا که تاکنون به چنین رقمی در سریال‌های نوروزی نرسیده بودیم.

رئیس مرکز تحقیقات رسانه ملی افزود: مخاطبان «نون خ3» از این سریال حدود 88 رضایت در حد زیاد داشتند و پس‌ از آن به ترتیب سریال «گاندو ۲» با حدود 61 درصد مخاطب و رضایت در حد زیاد بیش از 85 درصد، «همبازی» با 2/28 درصد مخاطب، «نوروز رنگی» با 20 درصد و برنامه «دست‌انداز» شبکه نسیم با 5/17 درصد رتبه‌های دیگر را از آن خود کردند. بااین‌حال نزدیکی درصد مخاطبان دو سریال «نون خ3» و «گاندو ۲» که بالای ۵۰ درصد بیننده داشتند، در نوروز امسال قابل‌توجه بود.

رئیس مرکز تحقیقات سازمان با اشاره به این نکته که وقتی صحبت از مخاطب 20 درصدی به میان می‌آید، به معنای دربرگیری 19 میلیون نفر از جمعیت کشور است، متذکر شد: با احتساب این ارقام می‌توان به پرمخاطب بودن ویژه‌برنامه‌های نوروزی صحه گذاشت.

طلوعی همچنین به دو قسمت پایانی پایتخت 6 که در آخرین روزهای سال 99 پخش شد، اشاره و تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، 81.4 درصد مردم بیننده دو قسمت پایانی پایتخت 6 بوده‌اند و رضایت از آن، 75.7 درصد در حد زیاد بوده است.

«خندوانه»؛ پرمخاطب‌ترین ویژه‌برنامه نوروزی

وی ادامه داد: «خندوانه» در شبکه نسیم با ۵۴ درصد مخاطب، «سیم آخر» ۴۶.۴ درصد در شبکه سه، «کودک شو» با ۴۱.۷ درصد در شبکه نسیم، «ایران‌گرد 4» ۴۱ درصد شبکه یک، «شوت بال» با ۳۵.۸ درصد در شبکه نسیم، «دست‌پخت» ۳۳.۸ از شبکه یک، مسابقه «ایران» با 4/32 درصد از شبکه یک، مسابقه «زوجی نو» با 32.2 درصد از شبکه سه، مستند حیات‌وحش با 31.5 درصد از شبکه مستند، «کلبه عموپورنگ» با ۳۰ درصد از شبکه دو، مسابقه «هوش برتر» از شبکه نسیم با 28.4 درصد، «شوخی شوخی» از شبکه سه با 26 درصد، «ستاره ساز» از شبکه سه با 24.4 درصد و مسابقه «شهروند و مافیا» با ۲۱ درصد از شبکه سلامت بالاترین مخاطبان را داشتند.

آمار فیلم‌بازها

طلوعی با اشاره به استقبال مخاطبان از فیلم‌های سینمایی که در ایام نوروز از شبکه‌های سیما روی آنتن رفت، گفت: ۴۲ درصد مردم فیلم‌های سینمایی را تماشا کردند که حدنصاب مناسبی برای استقبال مخاطبان در نوروز امسال به شمار می‌آید. از این تعداد ۵۵ درصد مخاطبان فقط فیلم‌های ایرانی را دیدند، ۲۱ درصد فقط فیلم‌های خارجی را دیدند و ۲۴ درصد هم هر دو گونه، یعنی ایران و خارجی را مشاهده کردند.

«تک‌تیرانداز»؛ پربیننده‌ترین فیلم

وی افزود: پربیننده‌ترین فیلم‌های سینمایی نوروز امسال «تک‌تیرانداز» با ۵۱ درصد مخاطب بود که برای اولین بار از تلویزیون پخش شد، حدنصاب بی‌سابقه‌ای را شکل داد و پس‌ازآن «شکرستان» با ۴۰.۸ درصد، «23 نفر» با 40 درصد بودند و پس‌ازآن‌ها نیز فیلم‌های «خروج»، «رد خون»، «یدو» که پیش از اکران در سینماها، برای اولین بار از تلویزیون پخش شد و «مهران» رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند. این درحالی‌که است که طبق نظرسنجی‌های ما همه فیلم‌های سینمایی که در نوروز روی آنتن سیما رفت، رضایت ۸۰ درصدی را از آن خود کرده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات سازمان با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در نظرسنجی در پاسخ به این سوال که ترجیح‌شان برای تماشای یک برنامه یا شبکه کدام است؟ افزود: شبکه‌های یک، سه و نسیم در رتبه‌های اول تا سوم پاسخ به این پرسش قرار گرفتند. این درحالی‌که است که شبکه یک و سه حدود یک درصد با هم اختلاف دارند، به طوری که ۲۴ درصد مخاطبان شبکه یک و ۲۲.۷ مخاطبان شبکه سه را انتخاب کردند. نوروز 99 نیز شبکه یک سیما ترجیح اول بینندگان تلویزیون شده بود.

شنیدنی‌ترین رادیوها

طلوعی با اشاره به استقبال مناسب مخاطبان از برنامه‌های رادیو هم گفت: میزان شنوندگان رادیو در این ایام ۲۱ درصد بود که دراین‌بین شبکه‌های رادیویی آوا، جوان و پیام بیشترین میزان شنونده را در میان شبکه‌های رادیویی داشتند.

وی درباره مخاطبان خبر سیما گفت: بیش از ۵۶ درصد مخاطبان خبر سیما را دنبال کردند و ۴۰ درصد مخاطبان نیز بیننده شبکه‌های استانی بودند.

نگاهی به عملکرد سال 99 رسانه ملی

طلوعی در پاسخ به سوالی درباره عملکرد سال ۹۹ رسانه ملی گفت: پربیننده‌ترین شبکه‌های ما در سال ۹۹ شبکه سه، یک، خبر و آی فیلم بودند و شبکه نسیم در رتبه بعدی قرار داشت.

وی افزود: فاصله شبکه سه با شبکه یک از نظر مخاطب نیز در سال گذشته نزدیک سه‌دهم درصد بود.

رئیس مرکز تحقیقات سازمان درباره بیشترین رشد مخاطب در سال ۹۹ گفت: شبکه یک بیشترین رشد مخاطب را در این سال تجربه کرد و پس‌ازآن شبکه‌های خبر و آموزش در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

طلوعی افزود: در سال ۹۹ سرانه تماشای خبر در تلویزیون ۶۳ دقیقه و این میزان شنیده شدن در رادیو هم ۲۰ دقیقه بود. پربیننده‌ترین بخش‌های خبری، خبر ۲۰۳۰ شبکه دو، خبر ۲۱ و خبر ۱۴ شبکه یک بوده‌اند. پرشنونده‌ترین‌های خبر رادیو هم بخش‌های ۱۴ و ۸ و 7 صبح رادیو ایران بودند.

رئیس مرکز تحقیقات سازمان با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی‌ها در سال ۹۹ با رشد ۹ درصدی مخاطبان رادیو مواجه بودیم، میانگین شنیدن رادیو در سال گذشته را ۲ ساعت و ۴ دقیقه اعلام کرد و گفت: طبق یافته‌های این مرکز در سال 99 زنان بیشتر از مردان رادیو گوش دادند و مردان بیشتر از زنان خبر را پیگیری کردند.

مرکز تحقیقات و انتخابات

طلوعی درباره نظرسنجی انتخابات امسال گفت: از مهرماه سال 99 نظرسنجی انتخاباتی مرکز تحقیقات صداوسیما آغاز و تاکنون شش نظرسنجی انجام‌شده است. تا خرداد ۱۴۰۰ هم‌ریتم نظرسنجی متفاوت می‌شود و هم تعداد آن‌ها افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در نظرسنجی‌های مرکز تحقیقات رسانه ملی تقاطع‌گیری نبض اجتماعی با برنامه‌های تلویزیونی مهم است.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات سازمان، رسانه ملی در مراحل مختلف انتخابات اعم از تبیینی، تبلیغی و تهییجی این نظرسنجی را انجام می‌دهد و وظیفه این مرکز تقاطع گیری نبض اجتماعی برای دریافت صحت این نظرسنجی است تا از این مسیر به کمک برنامه‌سازان بیاید.

طلوعی با تاکید بر اینکه سوابق نظرسنجی‌های انتخاباتی مرکز تحقیقات با قدمت پنج دهه‌ای فعالیتش، دقت و صحت این نظرسنجی‌ها را اثبات کرده است، در پاسخ به این سوال که آیا نتایج نظرسنجی‌هایی که در ایام انتخابات به نقل از مرکز تحقیقات رسانه ملی منتشر می‌شود، صحت دارد؟ تاکید کرد: تنها منبع انتشار نظرسنجی‌های مرکز تحقیقات رسانه ملی، روابط عمومی صداوسیماست و هر گونه نظرسنجی را که از غیر از این منبع منتشر شود، پیشاپیش تکذیب می‌کنیم.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: رئیس مرکز تحقیقات سازمان مرکز تحقیقات رسانه ملی فیلم های سینمایی سریال های نوروز پربیننده ترین درصد مخاطبان درصد از شبکه نوروز امسال ویژه برنامه درصد مخاطب نظرسنجی ها برنامه ها شبکه نسیم سال گذشته سال ۹۹ هفته اول سریال ها شبکه یک شبکه سه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۳۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش بازاریابی محتوا در ساخت یک حضور آنلاین پرقدرت

بازاریابی محتوا روشی فراتر از تبلیغات سنتی است؛ زیرا به‌جای تبلیغ مطلق محصولات یا خدمات، بر ارائه مطالب باارزش به مخاطب تمرکز دارد. ---------------- رپرتاژ آگهی -----------------

بازاریابی محتوا نقش اساسی در ساخت یک حضور آنلاین قدرتمند و موثر دارد. این رویکرد به شما کمک می‌کند تا با خلق محتوای ارزشمند و مرتبط، اعتماد و اعتبار خود را در میان مخاطبان تقویت کنید زیرا این امکان را فراهم می‌آورد که برندها داستان‌ها و تجربیات خود را به اشتراک گذاشته و با مخاطبان خود در سطح شخصی‌تری ارتباط برقرار کنند، که این خود به تقویت روابط بلندمدت منجر می‌شود. دنیایی را تصور کنید که شامل بلاگ پست‌های مجذوب‌کننده، ویدیو‌های جالب و به‌روزرسانی‌های وسوسه‌انگیز رسانه‌های اجتماعیست. حالا تصور کنید که این محتواهای جذاب باعث افزایش تعداد مخاطبین وفادار به برند شما شود و کسب‌وکار آنلاین شما را مورد توجه بسیاری قرار دهد. اگر این‌ نتایج برای شما نیز جالب به‌نظر می‌رسد و قصد دارید بیزینس خود را ارتقا دهید، وارد دنیای بازاریابی محتوا، که کلید ساخت یک حضور آنلاین پرقدرت است، شوید!
  آشنایی با پایه‌های بازاریابی محتوا
درک پایه و اساس بازاریابی محتوا (Content Marketing) برای پخش و انتشار محتواهای موفق ضروری است. بازاریابی محتوا شامل تولید و به‌اشتراک‌گذاری محتواهای ارزشمند، مرتبط و منسجم برای جذب مخاطبان هدف است. این روش بازاریابی، یک رویکرد استراتژیک است و به‌جای انتشار پیام‌های تبلیغاتی (Promotional Messages)، بر رساندن اطلاعات مفید تمرکز دارد. کسب‌وکارها با تولید محتوای ارزشمند می‌توانند باعث ساخت اعتماد و افزایش اعتبار برند شوند و در نتیجه، مشتریان بالقوه را به کسب‌وکار هدایت کند.
به‌عنوان‌مثال، یک برند لباس می‌تواند بلاگ پست‌هایی در مورد ترند‌های مد یا نکاتی درباره استایل تولید کند؛ این محتواها علاوه‌بر جذب مخاطب، باعث تبلیغی غیرمستقیم از محصولات برند خود نیز می‌شود. درک اصول بازاریابی محتوا به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند تا محتوایی ایجاد کنند که مخاطبان هدف را به‌خود جلب کند و نتایج دلخواه را به‌دنبال داشته باشد.
  ارتباط بین بازاریابی محتوا و سئو
بازاریابی محتوا و سئو (Search Engine Optimization) همبستگی قدرتمندی دارند. یک محتوای باکیفیت که به‌خوبی برای موتورهای جستجو بهینه شده است، می‌تواند در نتایج جستجو رتبه‌های بالاتری را به خود اختصاص دهد. با قراردادن کلماتِ کلیدی (Keywords) مرتبط درون محتوا، درک و ایندکس‌کردن صفحه برای موتورهای جستجو آسان‌تر می‌شود. این امر، شانس دیده‌شدن محتوا را برای مشتریان بالقوه افزایش می‌دهد و ترافیک ارگانیک را به وب سایت هدایت می‌کند.
  تولید یک استراتژی بازاریابی محتوا
تدوین یک استراتژی بازاریابی محتوا برای توزیع موفق محتوا ضروری است؛ این استراتژی به برندها اجازه می‌دهد تا محتوای خود را با نیازها و ترجیحات مخاطب هدف خود هماهنگ کنند و باعث تأثیر حداکثری و تعامل بیشتر شوند. یک استراتژی خوب شامل مشخص‌کردن اهداف و پرسونای مخاطب هدف، استفاده درست از کلمات کلیدی مرتبط و ساخت یک تقویم محتوا (Content Calendar) است. تیم تولید محتوا نقش حیاتی در بازاریابی محتوایی ایفا می‌کند، زیرا مسئولیت خلق محتواهای جذاب و معتبر را بر عهده دارد. این محتوا می‌تواند شامل مقالات، ویدیوها، پست‌های وبلاگ و بیشتر باشد که همگی با هدف افزایش آگاهی برند و تقویت ارتباط با مشتریان تولید می‌شوند.
به‌عنوان‌مثال، اگر یک برند بخواهد محتوای خود را به نسل هزاره (Millennials) که به محصولات سازگار با محیط زیست علاقه‌مندند برساند، استراتژی که تیم محتوا در پیش می‌گیرد، ممکن است شامل تولید محتوای رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و ویدئوهایی متمرکز بر زندگی پایدار باشد. با توسعه یک استراتژی، برندها می‌توانند توزیع محتوای خود را بهینه کنند و در نتیجه شناخت برند خود را افزایش و نرخ تبدیل را بهبود ببخشند.
    انواع مختلف محتوا برای یک کمپین موفق
کمپین‌های محتوایی موفق از محتواهای متفاوتی تشکیل شده‌اند و مخاطبان هدف را درگیر خود می‌کنند. این موارد می‌تواند شامل بلاگ پست، ویدئو، اینفوگرافیک، پادکست، پست رسانه‌های اجتماعی و محتوای تعاملی باشد. بلاگ پست‌‌ها برای ارائه اطلاعات عمیق مورد استفاده قرار می‌گیرند، در حالی که ویدیوها توجهات را به خود جلب و داستان‌های گیرایی را بیان می‌کنند.
اینفوگرافیک‌ها، داده‌ها را به‌صورت بصری و به شکل نمودار یا جدول ارائه می‌دهند؛ پادکست‌ها در فرمت صوتی،  مطالب جذابی را ارائه می‌کنند و پست‌های رسانه‌های اجتماعی به معرفی برند و ارتباط با مخاطبان کمک می‌کنند. محتواهای تعاملی، مانند آزمون‌ها یا ماشین‌حساب‌ها، مخاطبان را به مشارکت فعال و تعامل تشویق می‌کنند. استوری تلینگ یا داستان‌سرایی یکی دیگر از روش‌های موثر در بازاریابی محتوایی است؛ زیرا به برندها این امکان را می‌دهد که ارتباط عمیق‌تر و معنادارتری با مخاطبان برقرار کنند. داستان‌ها قادرند احساسات را برانگیخته و حافظه‌ی بلندمدت مخاطبان را تحریک کنند، که این امر می‌تواند منجر به وفاداری و اعتماد بیشتر شود. به‌کارگیری داستان‌سرایی در استراتژی‌های محتوا سبب می‌شود تا پیام‌های بازاریابی به شکلی جذاب‌تر و ماندگارتر ارائه شوند و در نتیجه، داستان‌سرایی به عنصر کلیدی در شکل‌دهی و تقویت هویت برند تبدیل می‌شود. با استفاده از انواع مختلف محتوا، برندها می‌توانند به‌طور موثر به مخاطبان هدف خود در چندین پلتفرم دسترسی پیدا کرده و با آنها ارتباط برقرار کنند.
  چگونگی اندازه‌گیری میزان موفقیت تلاش‌های بازاریابی محتوای شما
اندازه‌گیری میزان موفقیت عملکرد بازاریابی محتوای شما برای یک ارزیابی استراتژیک و بهبود نقص‌ها بسیار مهم است. یکی از راه‌های اندازه‌گیری میزان موفقیت، ردیابی ترافیک وب‌سایت و متریک‌های تعامل، مانند بازدید از صفحه، زمان حضور در سایت و نرخ پرش (bounce rate) است. این معیارها اطلاعاتی مفید در مورد میزان جذب و حفظ بازدیدکنندگان توسط محتوای شما ارائه می‌دهند.
معیار مهم دیگر نرخ تبدیل (Conversion rate) است؛ این معیار درصد بازدیدکنندگانی را که اقداماتی مانند ثبت‌نام در خبرنامه یا خرید را انجام می‌دهند، اندازه‌گیری می‌کند. با تجزیه‌وتحلیل این معیارها، می‌توانید تشخیص دهید که چه محتوایی برای مخاطبان شما جذاب بوده است و استراتژی خود را براساس آن تنظیم کنید.
    نقش رسانه‌های اجتماعی در بازاریابی محتوا
رسانه‌های اجتماعی بخشی جدایی‌ناپذیر از توزیع محتوا هستند. این رسانه‌ها، پلتفرمی را برای برندها فراهم می‌کنند تا محتوایشان را با مخاطبانی متنوع و فراوان به اشتراک بگذارند. با استفاده از گزینه‌هایی که توسط رسانه‌های اجتماعی برای دسترسی به مخاطبان و هدف‌گذاری آن‌ها ارائه شده است، صاحبان کسب‌وکار می‌توانند محتوای خود را باتوجه به دموگرافیک و علایق خاص مخاطبِ هدفِ خود تنظیم کنند.
علاوه‌براین، رسانه‌های اجتماعی امکان تعامل مستقیم با مخاطبان را از طریق نظرات، لایک‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها فراهم می‌کنند. این تعامل به معرفی برند و ساخت اعتبار کمک می‌کند. به‌عنوان‌مثال، یک شرکت می‌تواند مقالات یا ویدیوهای آموزنده مرتبط با حوزه فعالیت خود را پست کند و ازاین‌راه اعتبار برند خود را افزایش دهد.
  ساخت تقویم محتوا و زمان بندی انتشار
برای توزیع مؤثر محتوا، ایجاد یک تقویم محتوا و زمان‌بندی انتشار بسیار مهم است. این ابزار به سازماندهی و برنامه‌ریزی استراتژی محتوای شما کمک می‌کند. یک تقویم محتوا به شما این امکان را می‌دهد تا موضوعات، فرمت‌ها و تاریخ انتشار محتوای خود را از قبل به‌طورکامل برنامه‌ریزی کنید. ساخت تقویم محتوایی، یکپارچگیِ فعالیت شما را تضمین و کمک می‌کند تا از مسیر خود خارج نشوید.
علاوه‌براین، داشتن یک برنامه زمان‌بندی انتشار، محتوای منظمی به مخاطبان ارائه می‌دهد؛ این موضوع به بهبود تعامل و ایجاد حس انتظار در مخاطبان برای محتوای بیشتر کمک می‌کند. به عنوان مثال، اگر شما یک آژانس بازاریابی هستید، تقویم محتوای شما برای همسویی با اهداف کلی بازاریابیتان، از نظر استراتژیک، می‌تواند شامل بلاگ پست‌ها، به‌روزرسانی‌های رسانه‌های اجتماعی و خبرنامه‌های ایمیلی باشد.
    بازآفرینی محتوا برای تأثیر حداکثری
وقتی نوبت به توزیع محتوا می‌رسد، بازآفرینی محتواهای قدیمی (repurposing content) می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی داشته باشد. بازآفرینی محتوا شامل تطبیق و قالب‌بندی مجدد محتوای موجود برای افزایش طول عمر آن و دستیابی به مخاطبان بیشتر است. به‌طورمثال، تبدیل یک بلاگ پست به یک اینفوگرافیک یا ویدیو می‌تواند به جلب‌توجه انواع دیگری از مخاطب کمک کند. بازآفرینی محتوا علاوه‌بر به‌حداکثررساندن دسترسی به آن، طول عمر محتوا را با هدف‌قراردادن در پلتفرم‌ها و رسانه‌های مختلف افزایش می‌دهد.
با تغییر قالب ایده‌های قبلی، برندها می‌توانند خود را برطبق اولویت‌های مخاطبان مختلف جلو ببرند و تعامل با مخاطبان را افزایش دهند. علاوه بر این، در بازآفرینی محتوا به‌جای شروع از صفر، مطالب ازقبل‌تهیه‌شده استفاده می‌شود؛ بنابراین، این روش امکان تولید محتوای مقرون‌به‌صرفه اما کارآمد را نیز فراهم می‌کند.
  اهمیت ثبات و اصالت در بازاریابی محتوا
ثبات و اصالت در بازاریابی محتوا، اصولی اساسی‌اند. ثبات، یک برند با هویت منسجم و قابل تشخیص را ایجاد می‌کند؛ انسجام به مخاطب کمک می‌کند که راحت‌تر با برند ارتباط برقرار کند و آن را به خاطر داشته باشد. اصالت، این تضمین را می‌دهد که محتوا ارزش و شخصیت واقعی برند را بازتاب می‌دهد و اعتماد و اعتبار می‌سازد. با حفظ لحن، صدا و سبک بصری ثابت در سراسر پلتفرم‌ها، بازاریابان محتوا می‌توانند حضوری قوی داشته باشند و شناخت برند به مخاطبان را بهبود بخشند.
به‌عنوان‌مثال، استفاده مداوم از طرح رنگ، لوگو و فونت‌های مشابه در محتوای بصری به تقویت تصویر برند کمک می‌کند. اصالت همچنین مخاطبان هدف را جذب برند می‌کند و به آن‌ها اطلاعات مرتبط و ارزشمندی می‌دهد. با ثابت و اصیل نگه داشتن محتوا، برندها می‌توانند به طور موثر مخاطبان را مجذوب خود کنند و به نتایج بهتری دست یابند.
  ادغام بازاریابی محتوا با سایر شاخه‌های بازاریابی
برای به حداکثر رساندن دسترسی مخاطب و تأثیر بر آن‌ها، ادغام بازاریابی محتوا با سایر شاخه‌های بازاریابی حیاتی است. شرکت‌ها می‌توانند با ترکیب بازاریابی محتوا با بسترهایی مانند رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و تبلیغات، پیام خود را تقویت کنند و مخاطبان بیشتری را درگیر خود کنند.
برای‌مثال، یک شرکت می‌تواند یک پست وبلاگ را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کند تا خوانندگان بیشتری را جذب کند. علاوه‌بر این، قراردادن لینک‌های محتوای مرتبط در ایمیل‌ها یا تبلیغات صورت‌گرفته می‌تواند ترافیک را به وب سایت شرکت هدایت کند. ادغام بازاریابی محتوا با رسانه‌های دیگر امکان یک استراتژی بازاریابی منسجم و جامع را فراهم و از بازگشت سرمایه بیشتر اطمینان حاصل می‌کند.
  مروری بر بازاریابی محتوا و اهداف آن
بازاریابی محتوا نقش مهمی در ایجاد یک حضور آنلاین پرقدرت دارد. با تولید و به‌اشتراک‌گذاری محتوای ارزشمند، مرتبط و جذاب، کسب‌وکارها می‌توانند مخاطبان هدف را جذب و خود را به عنوان برندی قابل اعتماد در حوزه فعالیت موردنظر معرفی کنند. بازاریابی محتوا روشی فراتر از تبلیغات سنتی است؛ زیرا به‌جای تبلیغ مطلق محصولات یا خدمات، بر ارائه مطالب باارزش به مخاطب تمرکز دارد.

دیگر خبرها

  • یورش پلیس اسرائیل به دفاتر الجزیره پس از تعطیلی این شبکه
  • افراد حاکم بر تلویزیون سرمایه‌ها را از بین بردند/ گفتگو
  • نقش بازاریابی محتوا در ساخت یک حضور آنلاین پرقدرت
  • حضور پیشکسوتان رسانه و ورزش در مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی
  • خبر‌های رسانه شانزدهم اردیبهشت
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • «هفت» دوباره روی آنتن
  • اخراج خطیر به نفع استقلال شد یا نه؟
  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش